środa, 10 lutego 2010

Moje odkrycia, moje zaklęcia

Moje odkrycia, moje zaklęcia - ANDRZEJ WRÓBLEWSKI 10.2.2010 Polityka str.90 Ludzie i obyczaje
Rozmowa z prof. Ireną Hausmanową-Petrusewicz, nestorką polskiej neurologii
(...)
Mam nadzieję, że uda się jeszcze zmodyfikować niektóre rozwiązania w projekcie ustawy podczas dyskusji w komisji sejmowej. Chodzi tu głównie z zachowanie autonomii Akademii, o niezależność korporacji naukowców, o rolę prezydium PAN, o odpowiedzialność Akademii za własne instytuty i o to, aby jedynym kryterium wyboru członków PAN były kompetencje naukowe. Tam, gdzie dopuszczono środowisko do głosu, udało się naprawić niektóre dziwne pomysły projektodawców. Mam tu na myśli przede wszystkim niefortunne pomysły zniesienia habilitacji czy obligatoryjnego opiniowania polskich naukowców i polskich projektów badawczych przez zagranicznych ekspertów. Wielka w tym zasługa prof. Karola Modzelewskiego, który zdołał się przebić do opinii publicznej i uzmysłowił projektodawcom, że wiele ich pomysłów trąci zaściankiem.
(...)